Viiltelen ranteeseen

Jokumielenhäiriö

Hei. En ole varma onko kukaan tehnyt keskustelua jossa kuvailisi miltä viiltely tuntuu. Itse kokeilin viiltelyä pari kuukautta sitten ja lopetin. Ei ollut vaikeaa. Noin viikko sitten aloitin taas. Nyt on syvempiä. Ei edellenkään kovin syviä mutta kuitenkin. Ekalla kerralla sattui paljon, mutta se auttoi. Nykyään se juuri ja juuri tuntuu. Se ei satu. Tai jotain päivään ei voi käännellä rannetta tai koskea siihen mutta muuten ei satu. Tänään yritin olla viiltelemättä. Koko ajan piti tehdä jotain. Jos olin hetkenkään paikallaan meinasin heti ottaa veitsen esiin. (Luovutin kun pääsin kotiin ja äiti sano minua kolme vuotiaan tasoiseksi). Tuntui etten välittäisi jos joku näkisi. Halusin vain sen tunteen loppuvan. Viiltely ei enää edes auta yksinäisyyteen ja huonoon oloon. En itse uskonut kun luin netistä ettei viiltelyä kannata aloittaa. Ajattelin että voin lopettaa milloin vaan. Lopetinkin mutta jäin koukkuun kun aloitin uudestaan. Olen koukussa viiltelyssä, meemeissä, Suomi24 kirjoittamisessa, käsiin piirtämisessä, kuvittelemisessa ja hupun pitämisessä. En vain voi lopettaa.

{Ei nämä addiktiot oikeasti haittaa elämääni koska minulla on aikaa. Käyn koulua mutta joka tunti kuvittelen miten tapahtuu joku onnettomuus tai tapan itseni. sama koulumatkalla. En tapaa kavereita vaikka minulla on kyllä pari vuotta nuorempaa kaveria. En kyllä ole varma välitttävätkö he oikeasti. Sitä paitsi se varmaan olisi todella outoa jos viettäisin aikaa heidän kanssaan koulun ulkopuolelle. He ovat poikia ja vuotta nuorempia.} EI ENÄÄ LIITY VIILTELYYN!!!!!!

35

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa minullakin on samanlaiset riippuvuudet. Tosin en kyllä viiltele. Hyvin noloa sitten aikuisena kun on noita viiltelyn jälkiä.

      • Haluaisitko muuten tulla meille katsomaan ja vaihtelemaan meemejä?


      • AIDS kirjoitti:

        Haluaisitko muuten tulla meille katsomaan ja vaihtelemaan meemejä?

        Kelpaanko minä? Memes and chill?


      • Jokumielenhäiriö
        AIDS kirjoitti:

        Haluaisitko muuten tulla meille katsomaan ja vaihtelemaan meemejä?

        Okei, millon?


      • Esup kirjoitti:

        Kelpaanko minä? Memes and chill?

        No nyt tuli kaksi ehdokasta. Mitkä ovat teidän lempimeeminne? Itse pidän harambesta ja dogesta.


      • AIDS kirjoitti:

        No nyt tuli kaksi ehdokasta. Mitkä ovat teidän lempimeeminne? Itse pidän harambesta ja dogesta.

        Itsemurha- ja kouluammuntameemit ovat parhaimpia.


      • Jokumielenhäiriö

        En tiiä.


    • hbdiggari-83

      Fyysistä kipua on ilmeisesti helpompi kestää kuin henkistä tai hengellistä tuskaa. Vai onko yleistä että kehon kokemat kivut ja sairaudet koetettaisiin unohtaa mielensairauksien avulla tai niien vatvontaan paeten?

      • En ole varma. Minulla on se ongelma että jos on henkistä kipua niin siitä ei ole todisteita. Kaikki voi oikeasti olla mielikuvitustani. Tämän takia viiltelin. Halusin todistaa itselleni että minuun oikeasti sattuu.


      • Jokumielenhäiriö kirjoitti:

        En ole varma. Minulla on se ongelma että jos on henkistä kipua niin siitä ei ole todisteita. Kaikki voi oikeasti olla mielikuvitustani. Tämän takia viiltelin. Halusin todistaa itselleni että minuun oikeasti sattuu.

        Tästähän tulee mieleen Johnny Cashin "Hurt."


      • Esup kirjoitti:

        Tästähän tulee mieleen Johnny Cashin "Hurt."

        Jopas oli surullinen biisi. Nyt sitten takaisin kuuntelemaan Pink Guy Full Albumia.


      • Esup kirjoitti:

        Tästähän tulee mieleen Johnny Cashin "Hurt."

        Katsoin sanat äsken. No kyllä se ehkä vähän sitä muistuttaa. Mutta siis halusin todistaa itselleni että ajatukseni oikeasti ovat olemassa että niillä on väliä. Tätä ennen vain ajattelin että mitä jos liukastuisin näissä portaissa. Niin kuin ajatuksina jotka eivät oikeasti liity minuun. Jos tapahtuisi jotain. Sitten huomasin että olin taas jäänyt aivan yksin. En kuulu luokalleni. Aloin ajattelemaan, jonain päivänä hyppään ikkunasta ulos. Kuin se olisi varmaa. Se oli silti vain ajatuksia. Halusin ajatuksien tulevan todeksi. Halusin hypätä ikkunasta ulos. Ajattelin: "Mikään ei ole todellista ennen kuin joku muu toteaa sen". Jos viiltelen siitä on todisteita. Se on oikeasti tapahtunut. Kaikki ei vain ollut kuvitelmaani.
        Vähän pitkäksi tuli. Varmaan sekavakin. Ei pitäisi kirjoitella näin myöhään.


      • Jokumielenhäiriö kirjoitti:

        Katsoin sanat äsken. No kyllä se ehkä vähän sitä muistuttaa. Mutta siis halusin todistaa itselleni että ajatukseni oikeasti ovat olemassa että niillä on väliä. Tätä ennen vain ajattelin että mitä jos liukastuisin näissä portaissa. Niin kuin ajatuksina jotka eivät oikeasti liity minuun. Jos tapahtuisi jotain. Sitten huomasin että olin taas jäänyt aivan yksin. En kuulu luokalleni. Aloin ajattelemaan, jonain päivänä hyppään ikkunasta ulos. Kuin se olisi varmaa. Se oli silti vain ajatuksia. Halusin ajatuksien tulevan todeksi. Halusin hypätä ikkunasta ulos. Ajattelin: "Mikään ei ole todellista ennen kuin joku muu toteaa sen". Jos viiltelen siitä on todisteita. Se on oikeasti tapahtunut. Kaikki ei vain ollut kuvitelmaani.
        Vähän pitkäksi tuli. Varmaan sekavakin. Ei pitäisi kirjoitella näin myöhään.

        Yleensä ikäisesi ajattelevat "kik seuraa kiimaselle poitsulle" tai "kyselkää tuhmii". Mukavaa, että joku kykenee ajattelemaan vähän syvällisemmin.

        Voisihan periaatteessa tuo kipukin olla aivojen luomaa illuusiota. Niin, voihan joku muu kertoa sinun olevan olemassa, mutta onko tämä henkilö sitten olemassa?

        Huhhuh olen sekaisin. Saisinpa kerrankin unta. Mutta, Netflix ei katso itseään.


      • AIDS kirjoitti:

        Yleensä ikäisesi ajattelevat "kik seuraa kiimaselle poitsulle" tai "kyselkää tuhmii". Mukavaa, että joku kykenee ajattelemaan vähän syvällisemmin.

        Voisihan periaatteessa tuo kipukin olla aivojen luomaa illuusiota. Niin, voihan joku muu kertoa sinun olevan olemassa, mutta onko tämä henkilö sitten olemassa?

        Huhhuh olen sekaisin. Saisinpa kerrankin unta. Mutta, Netflix ei katso itseään.

        Niin ja tosiaan, älä hyppää ikkunasta, palstan taso laskisi valtavasti.


      • AIDS kirjoitti:

        Niin ja tosiaan, älä hyppää ikkunasta, palstan taso laskisi valtavasti.

        Olisin hypännyt varmaan kuukausi sitten koulun vessan ikkunasta mutta ei ollut kahvaa. En minä enää hyppäisi. Jos tappaisin itseni varmaan hirttäytyisin. Noin viikko sitten aloin virkata hirttoköyttä.


      • vähämustaahuumoria

        voi hypätä ikkunasta...ei tosin ulos, vaan sisälle..... jottei kenenkää tarvis kärsiä


      • Jokumielenhäiriö kirjoitti:

        Olisin hypännyt varmaan kuukausi sitten koulun vessan ikkunasta mutta ei ollut kahvaa. En minä enää hyppäisi. Jos tappaisin itseni varmaan hirttäytyisin. Noin viikko sitten aloin virkata hirttoköyttä.

        Itsemurha on se viimeinen ratkaisu. Kyllä ennen sitä pitää kaikkea testailla. Näin ainakin itse aion tehdä. Aika monta puolta tällä asialla.


      • AIDS kirjoitti:

        Itsemurha on se viimeinen ratkaisu. Kyllä ennen sitä pitää kaikkea testailla. Näin ainakin itse aion tehdä. Aika monta puolta tällä asialla.

        Teen itsemurhan varmaan sitten kun suomi24:stä tulee tylsä.


      • Perus.perjantai
        AIDS kirjoitti:

        Niin ja tosiaan, älä hyppää ikkunasta, palstan taso laskisi valtavasti.

        Aw, shippaan:3


      • Perus.perjantai kirjoitti:

        Aw, shippaan:3

        Gaysexual???


    • HB-diggari-83

      Monestikin jostain henkisen puolen ongelmasta paraneminen voi olla paljon tuskallisempaa kuin siinä ongelmassa pysyttely. Terveeksi tuleminen on pelottava ja vaivalloinen kokemus. Muutoksen pelko riittää ylivoimaiseksi esteeksi ja päteväksi syyksi pysyä ongelmassa.
      Mielen tervehtymisen tuottaman tuskan voisi rinnastaa ehkä moneenkin fyysiseen kokemukseen, nimittäin vaikka jalan puutumiseen. Ku se on sopivan toiminnan tuloksena ihan turrottunut ja tunnoton nii ei mitn hätää, aika veikeä olo ku sitä voi läiskiä vaikka avokämmenellä tahi tökkiä haarukalla eikä tunnu missää. Mutta sitten ku siihen alkaa normaali tunto palata niin voi kauhia mitä tuskaa se hetken tunteekaan. Se on ihan omnlaatuinen kipunsa; ei semmone mitä viiltohaava, sähköisku tai kova kolaus tuottaa vaan aivan omaa lajiaan olevaa epämiellytystä. Sama homma vaikka sillo, ku käet o ollu iha jääsä sa sitten ku ne alkaa "sulaa". Mitä nopeammin ne koittaa saaha taas henkiin, sitä isommin sattuu. EI siis kandea panna niitä kuumaan veteen, vaan hissukseen huoneenlämpöisessä ilmassa antaa toipua.

      Ei sillä että ite olisin jotenki mieliterve, on munkin varmaan ennenpitkää selvitettävä mistä kaikki nämä riippuvuudet, aikaansaamattomuus ja henkinen jumittuneisuus johtuu, jotta pääsisin elämässä eteenpäin.
      No menipä pikkusen haahuiluksi mutta toivottavasti joku sai jotai irti tuostakin

    • HB-fani-83

      Ihan kuin muutamien tapapelleilijöiden kaikotessa ja väen taas yöaikaan vähetessä tänne vielä joksikin aikaa roikuskelemaan jääneet ihmiset vakavoitus, kuin jokin esittämiskerros kuoriutuisi pois ja jokainen juttelisi tolkummin, vähän kuin saunassa alastomana.
      Mutta totta kai se muute o, että ihminen miettii asioita vakavasti vasta kuo pakko, tai yleensä ajattelee. Se on nii raskasta työtä että ei siihen hevin vapaaehtoisesti suostuta.
      Juopottuminen, Ilottelu ja vetelä nautiskelu tuntuu tosin houkuttavammalta mutta se käy hiton raskaaksi ennen pitkää. Siksi on hyvä tarttua välillä toimeen. Velvollisuuksien hoitamisen lykkäily tuonnemmaksi syö miestä kaikkei enite. Ja on hyvä muistaa että mieltään ja kehoaan saa harvoin lepuuteltua samanaikaisesti. Löhötesä kun ajatus on useimmiten niissä hommissa joita sen löhöilyn takia on koko ajan kertymässä suoritettavaksi ja joihin täytyy pian kuitenkin tarttua.
      Fyysisiä töitä tehtessä taas mieli lähtee herkästi lomailemaan.
      Oiskohan muuten tässä kansassa paljonki ajattelemattomuudesta johtuvaa lihavuutta? Jos syyään paljon suruun ja masennukseen, istutaan siellä ja täällä, eikä liikuta ja vielä vähemmän ajatellaan niin mihin sitä enerkiaa kuluisi? Ja kun se liikaenerkia on vielä yhä enemmälti sokereita eikä rasvaa niin ärsyttävä pikkunälkä ja ruuan mättö vaan jatkuu. Lihotaan ja ollaan silti näläsä

      • Hyvin sanottu. Kyllä nämä yön ajatukset on niitä älykkäimpiä.


      • Minä taas yleensä ajattelen eniten koulun vessassa välitunnilla. Yöllä yleensä vain mietin miksi en nuku jo.


      • Jokumielenhäiriö kirjoitti:

        Minä taas yleensä ajattelen eniten koulun vessassa välitunnilla. Yöllä yleensä vain mietin miksi en nuku jo.

        Turha vessasa olla. Mene vaikka kävelylle välitunnilla.


      • AIDS kirjoitti:

        Turha vessasa olla. Mene vaikka kävelylle välitunnilla.

        Jätän nyt kirjoitusvirheen huomiomatta.


      • Hannu-83

        No, hyvä jos kelpaa, toisiamme vartenhan olemaan meiät on tänne luotu. ja eniten pystyy hyödyttämään muita ja kaikkein suurinta mahollista ihmismäärää palvelemaan vain sillon ku suostuu olemaan se joksi sut on tehty. Ei leiki rengasta jos on taustapeili tai kovista jos on hupiukko.
        Ehkä unenpuute kirkastaa mieltä. Samoin tehnee paastoilu. Kun maha nälkiintyy niin mieli selkiintyy.
        No, aamulla sitten ärsyttää kaikki ja iltapäivällä' tulee taas jokin väsymyskohtaus. On se niin monesti todettu. Ei ois eka kerta ko menee yö netin äärellä vaikka ihan työelämässä olen.
        Tuosta melusta ja sen ressaavuuesta sen verran että käyhän se mielenterveyden päälle mutta ne jaksaa käsitellä raivokohtauksetta kun pitää jonkinlaisia korvatulppia, käytännössä lähes koko päivän. Väsynyt kun kokee kai äänet yhtä ressaavina kuin se Kummelin rapulamies https://youtu.be/AKc1Hjjz1Ys?t=3. on korvissa paineen tunne ja muuta töykeää. Elukoitten meluamista inhoaa eniten. Metallin kalahtelun ja muun elottoman kolinan sietää varsin hyvin, ellei se ole eläimen aiheuttamaa. Navettatöistä siis puhutaan.


      • Hannu-83 kirjoitti:

        No, hyvä jos kelpaa, toisiamme vartenhan olemaan meiät on tänne luotu. ja eniten pystyy hyödyttämään muita ja kaikkein suurinta mahollista ihmismäärää palvelemaan vain sillon ku suostuu olemaan se joksi sut on tehty. Ei leiki rengasta jos on taustapeili tai kovista jos on hupiukko.
        Ehkä unenpuute kirkastaa mieltä. Samoin tehnee paastoilu. Kun maha nälkiintyy niin mieli selkiintyy.
        No, aamulla sitten ärsyttää kaikki ja iltapäivällä' tulee taas jokin väsymyskohtaus. On se niin monesti todettu. Ei ois eka kerta ko menee yö netin äärellä vaikka ihan työelämässä olen.
        Tuosta melusta ja sen ressaavuuesta sen verran että käyhän se mielenterveyden päälle mutta ne jaksaa käsitellä raivokohtauksetta kun pitää jonkinlaisia korvatulppia, käytännössä lähes koko päivän. Väsynyt kun kokee kai äänet yhtä ressaavina kuin se Kummelin rapulamies https://youtu.be/AKc1Hjjz1Ys?t=3. on korvissa paineen tunne ja muuta töykeää. Elukoitten meluamista inhoaa eniten. Metallin kalahtelun ja muun elottoman kolinan sietää varsin hyvin, ellei se ole eläimen aiheuttamaa. Navettatöistä siis puhutaan.

        On muuten niin totta, että nälkäisenä ajatus kulkee nopeammin. Muutenkin on vain energisempi.

        Joo, aamulla kituessa toivoo vain mahdollisuutta maata sängyssä loppupäivään asti.

        Parin tunnin yöunien jälkeen on helppo herätä. Aivot eivät ole ehtineet vaipua syvään uneen. Mutta toisaalta hyvät yöuntet on sitten muuten terveydellisesti hyvä juttu.


      • AIDS kirjoitti:

        On muuten niin totta, että nälkäisenä ajatus kulkee nopeammin. Muutenkin on vain energisempi.

        Joo, aamulla kituessa toivoo vain mahdollisuutta maata sängyssä loppupäivään asti.

        Parin tunnin yöunien jälkeen on helppo herätä. Aivot eivät ole ehtineet vaipua syvään uneen. Mutta toisaalta hyvät yöuntet on sitten muuten terveydellisesti hyvä juttu.

        Helvetin sydämen tykytyskohtaus. Pitää lopettaa kofeiinin juonti.


      • hb-fani83

        Jos kovin monta lyhyttä yötä on peräkanaa nii lopulta menee kuitenki vähä lörinäksi. Huomaa herätessään että fak, nukuin 2,5 h liikaa vaikka kännyn herätysääni kovin mahdollinen sekä olin vielä jonkin muistutuksenkin pannu tuottamaan melua siltä varalta etten vielä herätyskellon ääneen havahtuisi.
        Jos nälkä ja unenpuutekin kenties antaa toimeksipanotarmoa ja selvittää päätä niin mikä vie voimaa? Kaikkein eniten varmaan se, jossei tunteile reaaliajassa. On viilipyttynä kuin Jankon Betonin tj., ja vasta kun kukaan ei näe, hoitelee kytemään jääneen raivon pois, tuhoamalla vaikka jotain paikallista pieninfrastruktuuria, tässä tapauksessa toimiston työkalustoa.
        Kun on siis itkemätöntä itkua, vihaa ja varmaan ihan kaikenlaisia, iloisiakin viiliksiä mielenpäällä ja ilmaisuaan odottamassa, on aika tukossa ja käsittämättömän voimaton. Ei itketä eikä kyllä' nauratakaan(muutoin ku umpiväsyneenä, yksin ja omat vitsit). Sitten tulee se jokin viimeinen pisara ja lukitus pettää. Seuraa joko jotain särkevä tai sotkeva tai satuttava ehkä 10 minuutin raivokohtaus tai tuottoisa hommailupuuska, jolloin saa hoidettua pois monta rästissä roikkunutta tehtävää.

        Tuollasen ukkosen jälkeen voi tuntea ittensä sitten ihan Hulkiksi tai He-Maniksi.
        Siksi en enää ihmettelekään ku jokku sanoo että kuntosaleilu tai nyrkkeilysäkin hakkuu tuo enerkiaa. Enne aattelin että sehä tietenki vaan kuluttaa, mutta sepä voikin tiomia jopa vähän kuin tunteilun korvikkeena. Jos siis työpäivän aikana kertyy kiukua ja muuta roinaa niin sen ehkä perheen koossapysymisen turvaamiseksi jalostaa mieluummin raudannostoenerkiaksi kuin huutaa vaimolleen ja lapsille.


    • Nyt tuli ongelma. Mennään keskiviikkona liikunnassa jonnekkin. Pitää olla lyhyt hihanen. Eli tätä on kysytty täällä varmaan tuhat kertaa, mutta miten saan viiltely jäljet piiloon?

    • Ahdistavaa luettavaa täällä...

    • Vituttaa kun on sekavassa mielentilassa avautunut palstalla.

      En haluaisi olla vikisevä hintti.

    • Miullaonviilteluarpia

      Doing doing.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe